* Studio Enigma. The Classic 80's Italo Disco/Euro Disco/Synth Pop Web Radio *

15 Ιουλίου 2016

Ανάλυση συναισθημάτων στα ελληνικά από την ΙΒΜ και τον «Δημόκριτο»

Η IBM εκτίμησε τους τρόπους με τους οποίους αντλείται γνώση από κείμενα στην ελληνική γλώσσα, ακόμα και σε greeklish, από το Εργαστήριο Τεχνολογίας Γνώσεων και Λογισμικού στο Ινστιτούτο Πληροφορικής και Επικοινωνιών του μεγαλύτερου πολυθεματικού ερευνητικού κέντρου στην Ελλάδα. Το ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος θα συνεργαστεί με τον IBM Watson για να διακρίνουν τον παλμό και το συναίσθημα των πελατών απέναντι σε προϊόντα και υπηρεσίες έτσι όπως αυτά εκφράζονται στα social media και όχι μόνο.

Συγκεκριμένα, η ΙΒΜ Ελλάδας ανακοίνωσε ότι το θα συνεργαστεί με το ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος για να αξιοποιήσει τη δυνατότητα του συγκεκριμένου εργαστηρίου να αναλύει την ελληνική γλώσσα, ακόμα και σε ελληνο-λατινική γραφή. Το ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος έχει αναπτύξει τεχνολογίες πληροφορικής για την ανάλυση κειμένων της ελληνικής γλώσσας αλλά και άλλων γλωσσών, οι οποίες αναπτύχθηκαν και αξιολογήθηκαν τα τελευταία 20 χρόνια, στο πλαίσιο ερευνητικών έργων που έλαβαν χώρα στο Εργαστήριο Τεχνολογίας Γνώσεων και Λογισμικού (SKEL) του Ινστιτούτου Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών (ΙΠ&Τ) του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» και αξιοποιούνται σε έργα παροχής υπηρεσιών από το Εργαστήριο Εξειδικευμένων Υπηρεσιών Πληροφορικής (ISS) του ΙΠ&Τ.

Οι εν λόγω τεχνολογίες συνδυάζονται με τις γνωσιακές (cognitive) δυνατότητες της λύσης IBM Watson Analytics και την ειδική μεθοδολογία των υπηρεσιών Global Business Services της IBM στην εξερεύνηση δεδομένων και την αυτοματοποιημένη προγνωστική ανάλυσή τους. Στόχος είναι ο προσδιορισμός του παλμού και η ανάλυση συναισθήματος του κοινού, ο εντοπισμός των τάσεων σε πολλαπλά κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και στα εσωτερικά κανάλια επικοινωνίας του οργανισμού με τους πελάτες (emails, call centers κ.ά ).


«Υπάρχουν περισσότερα κάτω από την επιφάνεια...», το μήνυμα της ΙΒΜ για την ανάλυση μεγάλων σετ δεδομένων.

Οι τεχνολογίες του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» θα συνδυαστούν με αυτή των IBM Watson Analytics και θα αναλάβουν μαζί να αναζητούν αυτόματα και στοχευμένα δεδομένα από πολλές πηγές -π.χ. από τα κοινωνικά δίκτυα, τον ηλεκτρονικό τύπο, ιστολόγια, κ.ά.- και να διακρίνουν το συναίσθημα που εκφράζεται από τα κείμενα των χρηστών, ώστε ο ενδιαφερόμενος να αποκτά μια βελτιωμένη εικόνα σχετικά με το τι συζητούν και πώς αντιδρούν οι χρήστες αναφορικά με προϊόντα και υπηρεσίες. Την λήψη αποφάσεων θα συνδράμει επίσης η ομαδοποίηση και η περίληψη σχετικών σχολίων, η αυτόματη ταξινόμηση κειμένων με στόχο τη δρομολόγηση και την απόδοση προτεραιότητας σε μηνύματα από κέντρα υποστήριξης χρηστών, εσωτερικής και εξωτερικής αλληλογραφίας, αιτημάτων πελατών, κλπ.

Σημειώνεται ότι με την ανάλυση και την αξιοποίηση όλων των πληροφοριών που βρίσκονται «κρυμμένες» στα κοινωνικά δίκτυα, σε καταγραφές τηλεφωνικών κέντρων (call center free text logs), σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ειδικά σε όσα είναι γραμμένα στην ελληνική γλώσσα και στην ελληνο-λατινική γραφή (greeklish), οι επιχειρήσεις που θα επιλέξουν την λύση αυτή θα έχουν τη δυνατότητα να αντιλαμβάνονται τις αναδυόμενες τάσεις της αγοράς και τις προτιμήσεις των καταναλωτών με στόχο να δραστηριοποιούνται έγκαιρα προς τη σωστή κατεύθυνση, να αλλάζουν πορεία ταχύτερα από τον ανταγωνισμό, να βελτιώνουν το επίπεδο ικανοποίησης του πελάτη και να αναπτύσσουν πιο ανταγωνιστικά προϊόντα και υπηρεσίες.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου