* Studio Enigma. The Classic 80's Italo Disco/Euro Disco/Synth Pop Web Radio *

23 Φεβρουαρίου 2015

Το πρώτο “Βιο-Λεωφορείο”


bio-apofraxeis

Το πρώτο “Βιο-Λεωφορείο”, που κινείται με ανθρώπινα απόβλητα και οικιακά λύματα αποχετεύσεων είναι πλέον γεγονός.


Σε μια εποχή όπου κατά γενική παραδοχή έχουν αρχίσει να εξαντλούνται οι φυσικοί πόροι που ο άνθρωπος είχε στη διάθεσή του και χρησιμοποιούσε αφειδώς, αποτελεί πλέον επιτακτική ανάγκη ο σύγχρονος άνθρωπος να στραφεί σε νέες πηγές ενέργειας, προκειμένου να καλύψει βασικές του ανάγκες.

Σε αυτή την κατεύθυνση η επιστήμη, ακολουθώντας την επιταγή των καιρών, έχει αναπτύξει νέες καινοτόμες θεωρίες σχετικά με εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Προχωρώντας ένα ακόμα βήμα πιο πέρα, έχει κατορθώσει να αξιοποιήσει εμπορικά τις θεωρίες αυτές.

Το πιο πρόσφατο παράδειγμα συναντά κανείς στη Βρετανία, όπου το πρώτο βρετανικό “Βιο-λεωφορείο”, ήδη εκτελεί οδικά δρομολόγια από το Bath στο αεροδρόμειο του Bristol και ανάποδα. Το ιδιαίτερο αυτό λεωφορείο κινείται αποκλειστικά και μόνο κάνοντας χρήση της ενέργειας που προκύπτει μετά την επεξεργασία ανθρώπινων αποβλήτων, αποφράξεων αποχετεύσεων και οικιακών λυμάτων.
Ειδικότερα το “Βιο-λεωφορείο”, που διαθέτει σαράντα θέσει καθημένων, χρησιμοποιεί ως καύσιμο  το βιομεθάνιο, το οποίο παράγεται μετά από επεξεργασία ανθρώπινων ακαθαρσιών και οικιακών τροφικών λυμάτων. Έχει μέγιστη αυτονομία 300 χλμ με ένα γέμισμα, το οποίο κατόπιν επεξεργασίας προκύπτει από τα ετήσια απόβλητα που παράγουν πέντε μόλις άτομα. Οι μηχανικοί θεωρούν ότι η χρήση βιομεθανίου στα μέσα μεταφοράς αποτελεί μία βιώσιμη πρακτική, που μπορεί να έχει εκτεταμένη εφαρμογή στις συγκοινωνίες και συνάμα να συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας στα αστικά κέντρα, μειώνοντας ραγδαία το ύψος των ρύπων.
Το βιομεθάνιο παράγεται στο Bristol από την εταιρεία GENeco, θυγατρική της Wessex Water, ενώ οι εκπομπές που εκλύει  είναι μικρότερες σε όγκο από αυτές που παράγει μία παραδοσιακή μηχανή diesel και αποτελεί αποδεδειγμένα μία ανανεώσιμη και βιώσιμη πηγή ενέργειας.
Ο Γενικός Διευθυντής της GENeco Mohammed Saddiq, τόνισε ότι με την επεξεργασία ανθρώπινων και οικιακών λυμάτων, τα οποία δεν είναι δυνατόν να αξιοποιηθουν διαφορετικά, είναι δυνατόν να παράξει κανείς αρκετό βιομεθάνιο, ώστε αφενός να συμβάλλει ενεργειακά στο εθνικό δίκτυο της Βρετανίας, το οποίο εξυπηρετεί 8.500 νοικοκυριά και αφετέρου να εξασφαλίσει τα καύσιμα του “Βιο-λεωφορείου”.Περισσότερα για το θέμα επεργασίας λυμάτων αποχέτευσης στον ιστότοπο: apofraxeis4u

“Τα οχήματα που κινούνται με αέριο παίζουν ένα σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της ποιότητας της  ατμόφαιρας στα αστικά κέντρα στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά το “βιο-λεωφορείο” προχωρά ένα βήμα πιο πέρα, αφού ουσιαστικά συντηρείται ενεργειακά από τους ανθρώπους που ζουν στην περιοχή, πιθανόν και από τους ίδιους τους χρήστες του”.
Ο Collin Field, τεχνικός διευθυντής της εταιρείας επιβατικών μεταφορών του Bath δήλωσε: “Μέσα σε ένα μήνα αναμένεται να ταξιδέψουν περί τους 10.000 επιβάτες στη γραμμή Α4, η οποία εξυπηρετεί όχι μόνο το δομολόγιο προς το αεροδρόμιο, αλλά εκτελεί και τοπικές διαδρομές στη διαδρομή Saltford, Keynsham, Brislington, Knowle and Hengrove».
Η εταιρεία επεξεργασίας λυμάτων αποφράξεων του Bristol επεξεργάζεται γύρω στα 75 εκατομμύρια κυβικά μέτρα λυμάτων και 35 χιλιάδες τόνους οικιακά απορρίματα που συγκεντρώνει από νοικοκυριά, σούπερ μάρκετ και παραγωγούς τροφίμων κάθε χρόνο.
Συνολικά 17 εκατομμύρια κυβικά μέτρα βιομεθανίου, ποσότητα ισοδύναμη με τις ενεργειακές ανάγκες 8.300 νοικοκυριών, παράγεται κάθε χρόνο στις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις, μέσω μίας διαδικασίας που είναι γνωστή ως αναερόβια χώνευση.
Η Charlotte Morton, γενική διεθύντρια της Ένωσης Αναερόβιας Χώνευσης και Βιοαποθεμάτων πρόσθεσε: “Το βιομεθάνιο που παράγει ένα νοικοκυριό αρκεί για να αντικαταστήσει γύρω στο 10% των εθνικών αναγκών του Ηνωμένου Βασιλείου σε καύσιμα και αποτελεί επί του παρόντος το μοναδικό ανανεώσιμο καύσιμο που διατίθεται για χρήση σε βαρέα οχήματα”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου